Köpvillkor

Integritetspolicy

Vår integritetspolicy ingår som en del av våra Köpvillkor, om du klickar här kan du läsa en fullständig version av denna. I och med den nya Dataskyddsförordningen (GDPR) uppdaterades policyn den 16 mars 2021.

Acceptera villkor

Du accepterar våra Köpvillkor och vår Integritetspolicy genom att klicka på knappen ”Slutför köp” i kassan på HelloChia.se.

Cookies

Cookies kan sparas på din dator vid beställning från vår hemsida. Observera att vi inte använder cookies för att spara information om dig.

Order

Orderbekräftelse

Din beställning godkänns när Liquid bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till din angivna e-mail.

Orderbekräftelsen skickas automatiskt via vår databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter vid till exempel angivande av pris, leveranstid etc förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du inte får någon orderbekräftelse, kolla gärna skräpposten eller kontakta kundtjänst på info@hellochia.se.

Ändra och avbeställa order

Vid ändring eller avbeställning av din order, kontakta kundtjänst på info@hellochia.se, observera att du som kund måste kontakta oss inom kort efter att din beställning är lagd om du vill ändra eller avbeställa din order. Vi kan inte garantera att din order hinner ändras eller avbeställas. Har ditt paket redan hunnit skickas från oss kan vi inte göra några ändringar.

Bedrägeri

Alla försök till bedrägeri polisanmäls. Vi förbehåller oss rätten att vid misstanke om bedrägeri häva ett köp och/eller ytterligare kontrollera köpet, även om detta innebär att leveranstiden förlängs.

Åldersgräns

Åldersgränsen vid köp över nätet är 18 år. Är du under 18 år krävs målsmans godkännande.

Ändra leveransuppgifter

Det går tyvärr inte att ändra uppgifter på en order som redan är skickad från oss. Har din order inte skickats från oss är det möjligt att ändra t.ex. adress eller namn. Kontakta kundtjänst angående ditt ärende på info@hellochia.se.

Leverans

Frakt

Ditt paket kommer skickas automatiskt med antingen DHL eller Postnord till närmaste postombud i förhållande till ditt postnummer. Leveranstid är vanligtvis 3-5 arbetsdagar. Om det skulle vara något fel på din vara, eller om du har någon fråga över din leverans är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.

 

Retur

Vid en retur ska du alltid be ombudet om ett kollinummer på paketet som du skickar åter, detta beror på att ett underlag krävs ifall att paketet kommer bort på vägen. Finns det inget kvitto på din retur, kommer vi inte kunna utföra en återbetalning.

 

Försenad leverans

Vid försenad leverans försöker vi meddela dig så fort vi kan via mail eller telefon. Vi reserverar oss för att förseningar i leveransen kan uppstå. Vid eventuell leveransförsening betalas ej någon ersättning ut. Efter att ha beställt från www.hellochia.se förbinder du dig till att bevaka din mail då all kommunikation rörande din order sker primärt via mail.

Outlöst paket

Försändelser som skickas till ombud ligger kvar i 14 dagar från och med att paketet har ankommit. Om du som kund inte hämtar ditt paket returneras det till Liquid. Vid outlöst paket förbehåller vi oss rätten enligt 41§ KKL att debitera dig som kund kostnaderna för returfrakt och expeditionskostnad. Du kommer att bli debiterad en minimiavgift på 199 sek vid outlöst paket.

Force Majeure

Liquid reserverar sig för att leveransen kan ta längre tid vid till exempel driftfel, strejk, Force Majeure, eller förseningar inom fraktbolagens distributionsnät samt andra oförutsägbara händelser som Liquid inte kan kontrollera.

Öppet köp och reklamation

Öppet köp och ångerrätt

Liquid ger dig alltid 30 dagars öppet köp och ångerrätt. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, har kvar alla etiketter/taggar, det vill säga oanvänd och ej förstörd eller skadad. Varor som säljs till nedsatt pris på grund av kort utgångsdatum omfattas inte av ångerrätten och kan därmed inte returneras eller återbetalas. Du betalar ingenting extra vid utnyttjande av retur eller öppet köp.

Vid utnyttjande av öppet köp eller ångerrätt betalas endast varans pris tillbaka. Återbetalningen sätts in på det konto eller kort som du använt vid ditt köp, eller som tillgodokvitto hos www.hellochia.se

Reklamation

Om du upptäcker något fel på din vara och vill upprätta en reklamation kontaktar du alltid vår kundtjänst direkt via mail. Skicka gärna ett mail som innehåller ditt ordernummer, bilder på den defekta produkten och beskriv felet så hjälper vi dig vidare i ärendet. En reklamation utan underlag i form av bild accepteras inte, släng därför inte produkten förrän du fått svar på din reklamation.

Garanti

Garanti gäller endast vid fabrikationsfel. Om du är missnöjd med din vara är du välkommen att maila oss på info@hellochia.se så ska vi hjälpa dig att hitta en bra lösning.

Smakgaranti

Vi erbjuder ingen smakgaranti på våra produkter. Detta då uppfattningen av smak kan upplevas väldigt olika från person till person. Skulle du dock upptäcka ett fabrikationsfel, är du välkommen att kontakta kundtjänst på info@hellochia.se.

Betalning

Betalningsmetoder

Eftersom vi tillhandahåller kortbetalning som betalningslösning är det respektive betalkortsleverantörs villkor som gäller. Vänligen kontakta din betalkortsleverantör vid eventuella frågor rörande betalning.

Pris

Alla priser på vår hemsida visas inklusive moms.

Rabattkoder

Alla rabattkoder har olika villkor och är giltiga under en begränsad tidsperiod. Det går inte att kombinera flera rabattkoder.

Fel i publicering

Vid utskrivning av fel priser eller andra fel i texter i nyhetsbrev eller på vår hemsida förbehåller vi oss rätten att korrigera priser och texter i efterhand. Vi reserverar oss även mot prisjusteringar såsom förändrade priser från våra leverantörer, valutaförändringar, fraktkostnader, lagerförändringar och tekniska fel på HelloChia.se.